Община Плевен информира как да санираме жилищата си

Одобрените сгради ще имат 100% финансова помощ

В сайта на Община Плевен изнесоха информация относно правила и изисквания за саниране жилищните сгради. Програмата се очаква да стартира до края на месец януари. Тогава ще бъдат публикувани Методически указания към общините и Сдруженията на собствениците, както и необходимите образци за кандидатстване пред общината. Обхватът на проекта е от всички 264 общини на страната.

В програмата могат да кандидатстват всички многофамилни жилищни сгради, строени по индустриален способ - ЕПЖС - едропанелно жилищно строителство; ППП - пакетно повдигани плочи и ЕПК - едроплощен кофраж. Условието е минималният брой на апартаментите в сградата да е от 36 самостоятелни обекти с жилищно предназначение.

Желаещите да санират жилищата си трябва първо да регистрират едно Сдружение на собствениците за цялата сграда, независимо от броя на входовете в нея. Избраният Управителен съвет действа от името на всички собственици в сградата. След като вземат решение за обновяване на сградата (с минимум 67% собственост на идеални части от общите части в сградата) трябва да дадат съгласие от името на всички собственици общината да реализира всички дейности по сградата.

Сдружението на собствениците подава заявление за кандидатстване пред общината. При одобрение на сградата се сключва споразумение между общината, Сдружението на собствениците, Българската банка за развитие и представител на държавата (областен управител).

От своя страна, задълженията на общината ще са - извършване на техническо (конструктивно) обследване и изготвяне на технически паспорт; извършване на обследване за енергийна ефективност от лицензирани одитори и изготвяне на доклад с необходимите енергоспестяващи мерки по сградата; проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи, както и строителен и авторски надзор.

Важно за желаещите е, че в програмата не влиза - закупуване на нови радиатори; закупуване на нови асансьори и вътрешно обзавеждане и оборудване.