Жителите на Чомаковци разтревожени след затварянето на моста

Хората в селото обикалят по околни маршрути 30 км, за да oтидат на работа

Затварянето на моста край Чомаковци доведе до бурни вълнения сред жителите на селото. В репортаж на News7 хората се оплакаха, че трябва да обикалят по околни маршрути 30 км, за да стигнат до работа, на лекар или училище.

Според местните проблем са създавали единствено тежките тирове, защото мостът е построен в края на XIX век за волски коли и каруци, а не за автомобилни динозаври от XXI век. Пътните служби опитвали със знак да забранят движението на тировете, но никой не го спазвал. Затова се стигнало до тотално затваряне.

Местните се оплакаха, че по този начин селото се откъсва от обработваемите земи и пасища на десния бряг на река Искър.

Кметството в Чомаковци се чуди защо мостът не е бил ремонтиран заедно с пътя Кнежа-Червен бряг, който е от републиканската пътна мрежа. Кметът на селото Павел Иванов разкри, че е пратил писмо до кмета на общината, защото мостът не е обозначен с необходимите указателни табели. "В заповедта пише аварийно-възстановителни работи, но в какво се състоят, не знам. Няма и обозначителни табели за това кой ще бъде изпълнител, има ли сключен договор, начало и краен срок на ремонтните работи... Хората идват и ме питат, но аз нямам официална информация", заяви Иванов.

В момента върху моста е стоварена камара от 10 т камъни, за да се спре нелегалното преминаване. Но този товар увеличава риска конструкцията просто да рухне преди ремонта, страхуват се хората. Жителите на селото се молят да не се случва пожар или спешна нужда от медицинска помощ, защото общинската пожарна и Бърза помощ от Червен бряг официално са уведомили кметството да не разчита на тях, а да търси пожарна и линейка от град Кнежа на пет пъти по-дълго разстояние.

"Лошото е, че краят на ремонта не само не се вижда, но не се вижда и началото", отбеляза жител на Чомаковци пред телевизията.

Припомняме, че преди дни министър Лиляна Павлова обясни, че Агенция „Пътна инфраструктура", отчитайки тежкото състояние на съоръжението, е включила в програмата си за проектиране за 2015 г. изработването на Технически проект за нов мост. А през януари т.г. е подготвила и допълнително задание за изпълнение на укрепителни дейности на моста с индикативна стойност 200 000 лв. и след като то бъде одобрено може да се премине към започване на планираните дейности, които ще бъдат възложени за изпълнение по програма „Текущ ремонт и поддържане".