Мадлен Алгафари отново се срещна с учениците на СОУ "Иван Вазов"

Визитата на психотерапевтката бе по проекта „Училище за училището”

На 5 юни единадесетокласниците от СОУ "Иван Вазов" имаха възможността да присъстват на поредната среща с видния психотерапевт и писател – Мадлен Алгафари. Визитата отново бе по проекта „Училище за училището”, в който плевенското школо участва активно от известно време.

По време на срещата се коментираха процесът на еманципациране на женския, както и този на мъжкия пол и разликите във времето и смисъла на двете събития. Темата за ролята на родителите в живота на всеки и кой всъщност трябва да е най-важният в него също бе любопитна за учениците.

Тъй като според Мадлен Алгафари шоколадът е заместител на любовта, много "вазовци" полюбопитстваха дали има нещо, което да замени сексуалния акт. Отговорът на психотерапевта беше положителен, но с уточнението, че нито едно мета удоволствие като пари, коли, наркотични вещества, дрехи, вещи, дипломи, медали, храна или други, не може да замести изцяло живия човек. Според нея същинските потребности за пълноценен живот са: принадлежността, утвърждаването, храната – както душевна, така и същинска, както и любовта и сетивата, но за да е истинско чувството на щастие и удовлетвореност, то трябва да е предизвикано от жив човек.

Учениците се поинтересуваха и от начините за справяне с нервите и изблиците на агресия. Психотерапевтът сподели пет от най-ефективните: дълбоко дишане, изкуствено прозяване, водещо до естествено такова, свързани с обогатяването на организма с кислород, също така предизвикалият комизъм метод – да си представим човекът, който ни ядосва, като „супер ядосан пингвин с памперс”, парадоксално реагиране тип „айкидо”, тоест да не отговаряме на агресията с още агресия и, разбира се, излъчването на любов и позитивизъм. 

Сред останалите въпроси, които бяха зададени до края на срещата бяха такива като: „Доколко е вредна марихуаната?”, „Как да определим дали сме податливи на пристрастяване към нея?”, „Пълноценни ли са връзките между хора с голяма разлика във възрастта?”, както и последният, свързан с ревността и нейната същност, на който психоложката обеща да даде обстоен отговор при следващата си визита.

След срещата с учениците Мадлен Алгафари остана и за разговор с учителите, за да обсъдят темите, свързани с гнева и овладяването на гнева, както и различните техники за медитация.