Омбудсманът Мая Манолова стартира в Плевен инициативата "Великден за всеки"

Повече от 35 граждани се срещнаха в приемната с обществения защитник

Омбудсманът Мая Манолова посети дома на плевенчанката Снежи Кежева - инвалид първа група, която се свърза с обществения защитник по Фейсбук. Пенсията на Кежева надхвърля с 1.32 лева прага на бедност от 300 лева, поради което тя няма да получи великденска добавка от 40 лева.

Случаят на жената от Плевен провокира Мая Манолова да обяви старт на кампанията „Великден за всеки“. Целта на инициативата е колкото се може повече възрастни хора да посрещнат достойно един от най-големите християнски празници. Затова омбудсманът призова представителите на местния бизнес и хората с по-добри доходи да отделят от бюджетите си по 40 лева, с които да зарадват пенсионерите. Кампанията бе подкрепена от кмета на Плевен Георг Спартански и от областния управител Ралица Добрева.

По време на срещата със Снежи Кежева Мая Манолова успя да осигури поставянето на рампа за инвалиди и майки с колички към сградата на филиала на ДКЦ в квартал „Дружба“. За целта омбудсманът се обади на кмета Георг Спартански и той се ангажира да направи достъпа на хора в неравностойно положение възможен.

Освен това, по искане на г-жа Кежева градоначалникът обеща да осигури поне още едно място за инвалиди на паркинга пред общината.

По-рано през деня общественият защитник извърши проверка на Дома за медико-социални грижи за деца до 3 години. Тя обеща подкрепа на директора Десислава Георгиева – автоматичното прехвърляне на 12 деца от дома към център от семеен тип да не се случи. Решението за прехвърлянето е на Регионалната дирекция за социално подпомагане, но според екипа на дома това обрича децата на смърт.

"Тези деца са с тежки увреждания и с нужда от 24-часова специализирана медицинска грижа, каквато няма в центровете за настаняване от семеен тип", подчерта Мая Манолова. Тя ще изготви препоръка до Агенцията за социално подпомагане, за да се спрат действията на регионалното звено в Плевен.

Повече от 35 граждани се срещнаха в приемната с омбудсмана, като повечето от тях се жалваха отново от проблеми с мобилните оператори и „Топлофикация“, информираха от пресцентъра на обществения защитник.