Три проекта за училищни иновации от Плевенско са постъпили в МОН

Проектите съдържат форми на работа, чиято цел е да засилят интереса на децата към ученето, да им помогнат по-лесно да усвояват знания и да развиват своите таланти

226 проекта за училищни иновации от 203 училища постъпиха в Министерството на образованието и науката до 31 януари - крайният срок за кандидатстване за статут на иновативно училище. Нестандартните подходи се прилагат в три посоки – нов или усъвършенстван начин на управлението на училището или детската градина; промени в учебния план и нови учебни предмети, програми и планове, съчетани с модерни методи на преподаване.

Новият Закон за предучилищното и училищното образование позволява за първи път да бъдат признати за иновативни училища или отделни паралелки, които подобряват качеството на образованието чрез иновации. Проектите съдържат форми на работа, чиято цел е да засилят интереса на децата към ученето, да им помогнат по-лесно да усвояват знания и да развиват своите таланти.

Едно от важните изисквания към кандидатите е училищните проекти за иновации да са одобрени от родителите на всички деца, с които ще се работи по нов начин. Задължително е също обучението да е съобразено с държавните образователни стандарти.

Постъпилите проекти ще бъдат оценявани първо в регионалните управления по образованието. След това те ще бъдат разгледани в обществена комисия, която до 28 април 2017 г. ще подготви списък за одобрение на иновативни училища от Министерски съвет, който да бъде обявен на 31 май.

Най-много подадени проекти има от училища в София-град – 64. По 16 проекта са подадени от Варна, Пловдив и София-област. От Стара Загора – 12, а от Велико Търново – 11. Oт Плевен са подадени 3 проекта, информират от МОН.