Темелко Дечев ще е един от лекторите на бизнес конференцията "Анатомия на Бизнеса" в Плевен

Предприемачът и бизнес консултант ще разкрие правилните техники за продажби и реклама

Темелко Дечев ще е един от лекторите на бизнес конференцията "Анатомия на Бизнеса", която ще се проведе в зала "Амброаз Паре" на МУ-Плевен на 29 септември. Той е главен изпълнителен директор на Prosperamo. Компания, която помага на фирми и корпорации да се развиват, преодолявайки критични пропуски и да откриват скритите възможности за експанзия и растеж. Темелко е и основател и CEO на ExpandX, маркетинг агенция предоставяща digital, creative и web решения за местни и чуждестранни бизнеси и съветник в няколко блокчейн проекта.

Преди да основе Prosperamo и ExpandX е работил като мениджър за една от най-големите компании за недвижими имоти във Великобритания, Martin & Co Group. За период от 2 години, портфолиото на офиса базиран при Лондон Бридж, който той управлява, се увеличава до стойност над £35 милиона.

С какво Ви е известен Плевен?

Прекрасният парк "Кайлъка", Панорамата и разбира се, петмесечната обсада на града, която завършва с капитулацията на Осман Паша през 1877г.

Как протича работният Ви ден?

От 09:00 до 10:00 провеждам strategic morning meetings с партньорите и екипите си в различните бизнеси и проекти. Анализира се предния ден, цели, план, резултати, предизвикателства и всеки се захваща за работа. Времето от 10:00 до 12:00 съм оставил за важни разговори с ключови клиенти (България, Европа и Азия – чудесен времеви слот) и намеса в казуси, които изискват специално внимание. Следват работни обеди и срещи извън офиса. От 14:00ч. до 17:00ч. работя по стратегическото развиване и планиране на бизнес дейностите – internal. Винаги обаче има едни 30 мин. за emergencies. 17:00 - 18:00  е времето за разговори и срещи с клиенти и партньори зад океана. До 19:00ч съм приключил и с одита на работата за деня и планиране на следващия. Следва изключване на телефона и спорт.

Какви са най-големите предизвикателства във Вашия бизнес?

В момента, балансът, който държим към клиентите си – да даваме стойност и безупречно качество, но и да развиваме клиентското портфолио. На моменти се получава така, че запитванията са много и се увеличават и е по-добре да сложим даден проект на stand by, за да не се получи така, че взимаме бизнес, който може да има малък компромис с качеството на финала. Това е абсолютно табу за нас и принцип, който не преминаваме. Често се получава така, че дадени бизнеси растат по-бързо отколкото могат да си позволят (това е свързано с HR, Quality Control, Operations, Management, etc. - увеличаване на екипа, без да се прави компромиси с качеството, добра инфраструктура за управление на процесите и др.).

Какъв е най-големият Ви успех досега?

Не мисля че още съм го постигнал най-големият успех, но съм се провалял доста, което е най-ценното до момента.

Какъв е най-ценният съвет, който сте получавали?

Няколко са, но се сещам за един доста полезен: “The advice you don’t want to hear is probably the advice you should listen to the most!” - “Съветът, който не искате да чуете, вероятно е съветът, в който трябва да се вслушате!”

Вслушвате ли се в интуицията си когато става въпрос за бизнес?

Винаги.

Разкажете ни за последното нещо, което много Ви е впечатлило независимо дали е човек, случка, снимка, книга.

Наскоро имахме един свободен ден в Лондон. За толкова години там не бях намерил време да посетя Националната галерия. С приятелката ми се разходихме из галерията и видяхме чудесни картини, които не бяха на световно известни художници, а доста ни харесаха. Имаше обаче и изложба на Леонардо да Винчи – няколко негови световно известни и ценени картини. В частност и картината му, The Madonna of the Rocks, която на мен ми се стори доста мрачна (преди векове може да е била много красива, ярка, с наситени образи и послание), сега бе на стойност над 60 милиона паунда, ако не се лъжа. Впечатляващо е как, с каква бизнес инфрастуктура и под какъв критерии се оценят нещата през различните призми. Застраховката на изложбата на Леонардо пък струва на данъкоплатците на UK над 1,5 милиарда паунда.

Ако можехте да сложите един билборд навсякъде по света, къде би бил той и какво щеше да пише на него?

Times Square, NYC – “Jet Off to Bulgaria. Try the tastiest red tomatoes in the world! Mmm…” - “Хванете си самолета до България и опитайте най-вкусните червени домати в света!”

Какво за Вас е България?

Природа, приятели и куп възможности.

Какви според Вас са предимствата на това да развиваш бизнес в по-малко населено място, извън столицата?

Конкуренцията е по-малка (зависи от пазарната ниша), качеството на живот е по-здравословно, по-ниски стойности на разходи по наем и заплати, по-ефективно използвано време и лесен транспорт, близка локация до столицата.

Вие сте един от лекторите на конференцията „Анатомия на бизнеса“. Ще ни издадете ли малко от темата, за която ще говорите?

Продажбите и маркетинга са фундамента на всеки бизнес. А в днешно време всичко е бизнес. Много хора, дори и прекарали години в бизнеса, все още правят фундаментални грешки, а не са усвоили the bread and butter точно на продажбите и маркетинга. Не са лоши пазарите, администрацията, правителството и хората. Всъщност не са приложени правилните техники за продажби и реклама – да видим кои са те! Добрата комбинация от тези неща кара клиента да чувства, помни и разказва за даден продукт!

Довършете изречението. Благодарен съм за...

здравето, човека до мен, близките ми, приятелите ми и възможносите, които градим.

***

Темелко Дечев е бил делегат на 15-тия Световен бизнес диалог, YTILI Fellow в Държавния департамент на САЩ, Лектор на TEDx, цитиран в медии като Forbes, Investor и Bloomberg, както и почетен член на борда на JCI - Световна федерация на младите лидери и предприемачи, а сега ще се изяви като лектор и пред плевенската аудитория по време на бизнес конференцията „Анатомия на бизнеса“ на 29 септември в Медицински университет - Плевен. Темата, която е подготвил е изключително интересна и провокативна, а именно: “No Sales, No business. No matter how great everything else is”. Можете да откриете повече информация за конференцията и да направите регистрация като последвате линка тук: www.nationalconvention.jci.bg