85% от приходите от тол системата ще отиват за ремонт и изграждане на пътищата - pleven.utre.bg

85% от приходите от тол системата ще отиват за ремонт и изграждане на пътищата

18 ноември 2019, 15:45 | plevenutre.bg
  • Снимка:
    МРРБ

Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“

85% от приходите от пътни такси, постъпили от е-винетка и тол, ще се инвестират в ремонта, поддържането, рехабилитацията и изграждането на пътища. Останалите 15% са за самоиздръжка на системата, което я прави една от най-икономичнте в Европа. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) в сутрешния блок на Нова тв.

Не по-късно от 1 март 2020 г. пътните превозни средства с обща технически допустима максимална маса по-голяма от 3,5 т ще плащат за ползване на пътища на база на изминато разстояние. Сега те купуват е-винетки, които са на база време.

На 14 ноември Министерството на регионалното развитие и благоустройството публикува Тарифа на таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа. Предложения, становища и коментари могат да постъпват до 16 декември, след което Тарифата трябва да бъде приета с решение на Министерския съвет.

„Ако пътните такси за ползване на платена пътна мрежа от камиони – тол такси, които сме предложили за обществено обсъждане, се запазят в този размер, очакваме приходи от 40 до 60 млн. лв. на месец, или на годишна база - между 550 и 650 млн. лв.“, посочи проф. Олег Асенов. „Девет месеца се борим с тази тарифа, първата й глътка е болезнена, като на едно дете, но ще даде нов живот на пътната инфраструктура“, каза той.

В Обществения консултативен съвет по въвеждането на тол системата към Министерството на регионалното развитие и благоустройството по предложение на зам.-министър Николай Нанков ще работи обществен борд, в който ще се обсъжда кои пътища да бъдат рехабилитирани, напомни проф. Асенов. По този начин превозвачите ще имат яснота къде се инвестират приходите от такси, като постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа, особено важна за населението в определени региони.  



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета