Средно 18% увеличение на учителската заплата очаква министър Вълчев за тази година

Той изтъкна, че се прави политика за преструктуриране на приема във висшите училища

Времената, в които живеем, младите хора се стремят да търсят бърз успех, какъвто учителската професия не предлага. Затова средните заплати на учителите трябва да са по-високи от средната за страната - така е в доста страни. Ако се получи консенсус 120% от средната на страната да са учителските, ако достигнат 125-130%, тогава и в България младите ще се обърнат към учителската професия. Това заяви в "Беновска пита" министърът на образованието Красимир Вълчев за ролята на учителя не само за привличането на децата в клас, но и за оставането им там, предаде Канал 3.
"Средно 18% очаквам увеличение на средната заплата от 1 януари, миналата година учителското възнаграждение за пръв път от години е над средното за страната", посочи тенденцията Красимир Вълчев.
Той изтъкна, че се прави политика за преструктуриране на приема във висшите училища. "Избуя нерационалното търсене на висше образование, от 2016 г. започнахме да преструктурираме приема, с тазгодишното намаление ще се намали този за право, социология, ще е увеличен в инженерните и педагогическите специалности", подчерта министър Вълчев.
Сред мерките за увеличаване на привлекателността на техническите специалности е втората стипендия за всички приоритетни професионални направления "в които бъдещето търсене на пазара на труда е по-голямо от днешното търсене на пазара на образование. Това са два различни пазара".
"Гласувахме и трета стипендия за най-добрите ученици в гимназия, ако те се включат в инженерни специалности - у нас най-добрите се включват в хуманитарни специалности, а в развитите страни - в техническите", каза Красимир Вълчев.
По думите му през последните десетилетия за пръв път имаме по-голям дял от необразовани родители, обратно на тенденцията преди това всяко следващо поколение родители да е по-образовано от предишното.
"Формулата е много по-проста, с едни решителни действия на държавата от всички институции, проследяване на правото на образование, тогава резултатът бе налице - записани са учениците. Сега трябва да останат в клас и тук е ролята на учителя, който да работи ежедневно с родителите и детето", каза министър Вълчев.