Ще бъде изготвена Областна стратегия за безопасност на движението по пътищата

От КАТ изброиха най-невралгичните точки в Плевен

"В рамките на тази година с общи усилия трябва да изготвим и Областна стратегия за безопасност на движението по пътищата, като за целта ще очакваме да ни бъдат изпратени насоки и рамка от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата”. Вече разполагате с информация относно актуализираната нова рамка на План-програмата за 2020 г. от Държавната агенция”, каза заместник-областният управител и председател на Областната комисия по безопасност на движението при откриване на заседанието.

В изказването си д-р Трифонов постави акцент върху неотложността на решение на въпроса за необходимостта от изграждане на обходен път на Плевен, с който да се изведе тежкотоварния трафик от града докато продължават строителните дейности по АМ „Хемус”.

"За всеки от тук присъстващите е ясно, че съсредоточаването на такъв голям поток от превозни средства със сигурност ще има негативни последици – от една страна сериозно натоварване на движението и образуване на тапи, от друга страна създаване на сериозни предпоставки за ПТП-та, изнервяне на шофьорите, не на последно място влошаване показателите на атмосферния въздух. Решаването на този въпрос изисква наистина спешни мерки”, каза още д-р Красимир Трифонов.

На заседанието на Областната комисия по безопасност на движението присъстваха и двама експерти от Държавната агенция по безопасност на движението - гл. експерт Цветелина Иванова и гл. експерт Тошко Барзилов от Дирекция "Стратегически анализ и оценка". Според доклада на КАТ за периода от 01.01.2019 г. до 30.09.2019 г. на територията на област Плевен са съставени 12 155 акта по ЗДвП, издадени са 23 750 електронни фиша за превишена скорост и са съставени 17 634 обикновени фиша за нарушения на ЗДвП.

По вид нарушения, извършени от водачите на МПС на територията на област Плевен за периода от 01.01.2019 г. до 30.09.2019 г., най-много – 267 са за управление на МПС след употреба на алкохол; 64-ма водачи са санкционирани за управление на МПС след употреба на наркотични вещества и/или техните аналози; неправоспособните шофьори за същия период от време са били 520. 

През 2019 г., сравнено с предходната 2018 г., на територията на областта се наблюдава намаление на общия брой ПТП, но се констатира увеличение броя на убитите и ранените. /през 2019г -127 броя ПТП с 15 загинали граждани и 209 ранен; – през 2018 г. когато са били 151 броя ПТП с 10 загинали и 199 ранени/.

Като основна причина за настъпване на тежките ПТП КАТ посочват движението с превишена и несъобразена скорост, неспазването на предимство и неправилни маневри на пътното платно.

На заседанието представителят на КАТ изброи най-невралгичните точки в Плевен, сред които са общинския път Плевен-Ясен, отсечката от входа на „Кайлъка” към язовира, кръстовището на ул. „Иван Миндиликов”, кръстовището на „Данаил Попов” и „Гренадерска”, ул. „Цар Самуил” – кръгова връзка – надлез към ж.к „Сторгозия”. В тази връзка заместник-областният управител д- р Красимир Трифонов настоя да разбере от представителя на община Плевен за мерките, които се предвиждат за решаване на този проблем. Стана ясно, че засега финансиране и проект за решаването на този проблем не се предвижда.

В докладите си пред областната комисия представителите на общините посочиха, че периодично проверяват пешеходните пътеки, знаковото стопанство и състоянието на уличната мрежа. Особено внимание се обръща на зоните около детски градини и училища.

По думите на гл. експерт Тошко Барзилов от ДА по безопасност на движението следва да се предприемат конкретни мерки, касаещи местата с концентрация на ПТП-та в Плевен и останалите общини на областта. "При тежки инциденти трябва да има бърза реакция за действия - изваждане на пострадалите и транспортирането им до лечебните заведения, трябва да се въведе такава навигация, че да не се получава напрежение между гражданите.”, каза Барзилов. Една от препоръките на ДА е да се подготвят планове, процедури за действие при такива ситуации. Съгласно указание на от МС – комисията за превенция на риска при бедствия- в плановете от общинско и областно ниво да бъдат разработени действия при катастрофи като съответно бъдат регламентирани задълженията на всички отговорни институции към осигуряване на безопасността, не само на държавните институции, но и на стопаните на пътя – пътно управление и общините, посочи още гл. експерт Барзилов.