Министър Вълчев: Удължаването на учебната година не е неизбежно

Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко

Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко, каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев. Удължаването на учебната година не е неизбежно, зависи колко ще продължат мерките, подчерта той в предаването "Преди всички". "Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване. Някъде може би ще трябва повече часове да се вземат – например практики в професионалните гимназии.”

„Едно е да възстановим в началото, друго - в края на май, трето - юни месец. Най-вероятно ще бъдат отложени част от изпитите – тези, които са по-рано, при възстановяване през май месец, дори в края на април”, очерта възможното развитие на ситуацията Красимир Вълчев. 

Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, но има такива, които не могат да се проведат. "Ще трябват на някои 5, на други - 10 или 15 дни за приключване на учебната година. Необходими са няколко дни за оценяване – годишно, срочно”, уточни просветният министър.

По данни на МОН 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение, както и 96 на сто от училищата.

"В момента не се поставят оценки. Учителите си отбелязват активността, ангажираността на учениците, това дали се справили с проекти, което ще се отрази по-нататък на оценяването им. Това мисля, че е разумното. Все пак всички скочихме в ситуация, се озовахме в ситуация, която беше неочаквана, непредвидена. Трябваше дозирано да направим крачките, в това число и с оценяването”, коментира просветният министър.  

Всички излязоха извън коловоза, в който обикновено работят, посочи Вълчев.

Относно призива на работодателите в системата на просветата за отлагане на изпити, министърът на образованието заяви:

Възможни са всякакви варианти. Наистина по-трудно е да отменим изпитите след 7 клас, тъй като те са свързани с оценяване. Към настоящия момент нямаме такова решение. Не мислим, че оценяването след 4 и 10 клас трябва да предизвиква тревоги, много повече, отколкото едно вътрешно оценяване, контролна или класна работа от гледна точка на ученика. Има едно напрежение в учителите, че те ще бъдат държани отговорни за по-ниските резултати. Не, няма да бъдат държани отговорни.”

При всички случаи ще има съгласувано решение на европейско равнище как да се развие кандидатстването във висшите училища, допълни Красимир Вълчев.