Десетокласници от Езикова гимназия – Плевен отбелязват Националната седмица на четенето

Мотото на инициативата е "Днешният читател е утрешният лидер",

Националната седмица на четенето, 16 -20 ноември 2020 г., отбелязват учениците от Хд и Хе класове от Профилирана гимназия с преподаване на чужди езици – гр. Плевен с ръководител г-жа Грета Димова – заместник-директор по учебната дейност и старши учител по английски език, която ни информира:

"Мотото на нашата инициативата е: "Днешният читател е утрешният лидер", мисъл на Маргарет Фулър, която на английски език звучи: “Today a reader, tomorrow a leader“, а целта е формиране на устойчив интерес на младите хора към четенето.  Усилията ми като учител са насочени към реализиране на националната стратегия за насърчаване на грамотността и на европейската програма за учене, публикувана в Резолюцията на Съвета на Европейския съюз от 20.12.2011 г. и в Заключенията на Съвета на Европейския съюз по въпросите на грамотността от 26 ноември 2012 г., чиито  основна задача е повишаване на нивото на основните умения на грамотност  в контекста на европейското сътрудничество на училищата на 21 век, създаване и развиване на иновативен подход за изграждане на навици за четене, набелязване на всеобхватни стратегии за ограмотяване, основани на координирано разработване на политики в условията на междуинституционална координация.    

Винаги се стремя да внуша на учениците си, че грамотността е основен фактор за личен и обществен просперитет. Тя е от решаващо значение за способността на човека да се развива като личност, да се учи през целия живот и да участва пълноценно в обществото.  собено съм удовлетворена и горда, че  в изготвените презентации, филми, клипове в написаните есета на английски език, моите ученици припознават книгите като: рай, безсмъртие, откривателство, прозорец към душата, въпрос на вкус, сътрудничество, кръстопът на надеждите и мечтите, а четенето според тях формира, променя, то е състояние на духа, светлина в мрака, заклинание, комфорт, мощ, пътуване във времето, мъдрост, дар.

Любими мисли, които цитират моите възпитаници са: „Чете се по три начина: първият, четеш и не разбираш; вторият, четеш и разбираш; третият, четеш и разбираш даже това, което не е написано“ - Яков Княжнин; „Книгите са най-тихите и най-верните приятели, те са най-откритите и най-мъдрите съветници и, в същото време, най-търпеливите учители“ -
Чарлз Елиът; „Мисли, преди да говориш. Чети, преди да мислиш“ - Фран Лейбовиц; "Хората четат книгите и виждат себе си през тях" - Ромен Ролан; "Книгата е единственото място, където можете да наблюдавате крехка мисъл, без да я счупите или да срещнете експлозивна идея без страх, че ще избухне в лицето ви. Тя остава едно от малкото райски места, където човешкият ум може да получи едновременно провокация и уединение" - Едуард Морган.

Уверена съм, че чрез дейностите, които реализираме в училище, учениците осъзнават, че грамотността е основа на ученето през целия живот, а според ЮНЕСКО – грамотността допринася и за мира, като подпомага постигането на индивидуални свободи, по-добро разбиране на света, предотвратяване и решаване на конфликтите.“