Проект с плевенско участие търси отговор на въпроса: Как се променят етичните норми в дигиталното пространство

Проект с плевенско участие търси отговор на въпроса: Как се променят етичните норми в дигиталното пространство

Какво бихте предприели, ако на детето ви се подиграват в затворена група на WhatsApp например, защото то не играе добре баскетбол? Бихте ли разкрили, че сте в инвалидна количка в онлайн чат? Бихте ли се осмелили да осъдите своя депутат от избирателния район за реч на омразата в социалните медии? Въпросите, с които се сблъскваме всеки ден в нашия дигитален живот, са разгледани в нашия европейски проект: "Грижа и образование - Професионализация на социалната работа при формиране на етични компетенции в поведението при дигиталното използване (ЕТИКА)“, споделя Пенка Спасова, ръководител на проекта от страна на Сдружение "Учебна работилница Европа" - Плевен. "Поради все по-систематичното използване на технологиите, което стана неизбежно заради COVID-19, всеки ден сме изправени пред нови предизвикателства“, коментира г-жа Спасова, която заедно с европейски партньори от Австрия, Гърция, Германия и Словения работи по този проект. "Ежедневният ни контакт с интернет създава нови дилеми от морален характер, следователно е наложително да създадем нов кодекс за поведение относно нашето присъствие в дигиталното пространство. В нашия все по-дигитален глобализиран свят този нов кодекс ще се появи чрез диалог с гражданите“, добавя тя.

Пенка Спасова споделя повече за дейностите по проект "Етика".

"От февруари 2019 г. работим заедно с нашите партньори по проекта, за да разработим инструменти, с които можем да дадем отговори на етични въпроси. Освен всичко друго, ние разработихме образователната игра „p@th, play, think“, която насърчава съпричастността и самоанализа. Играта е подходяща за тийнейджъри, но също и за учители или родители, и се предлага на английски, немски, гръцки, словенски, италиански, арабски и разбира се на български език. Това е ролева игра, в която участниците се насърчават да се въплъщават в различна личност и да отразяват ежедневния дигитален живот чрез „техния поглед“. И всичка това се случва въз основа на различните видове карти - информационни, карти за набран опит, перспективни и ролеви карти, които те обменят помежду си“.

В края на този месец играта ще бъде факт и ще може да се разпространява безплатно сред заинтересовани институции, родители, младежи, семейства. При интерес заявка за получаване на играта може да се направи чрез контактната форма на Сдружението, на адрес: https://lernwerkstatt-bg.eu/about.php#contacts.

Дейностите по проекта "Етика" ще приключат през януари следващата година и ще бъдат представени всички резултати. Очаква се още организиране на радио кампания и мултиплициращи събития във всички партньорски страни, насочени към представяне на резултатите от проекта и повишаване на обществената осведоменост. "Поради обстоятелствата, свързани с пандемичната обстановка, твърде вероятно е последното събитие по проекта де се проведе онлайн, затова вече сме в подготовка за него", заключава г-жа Спасова.

Можете да намерите повече информация за проекта на https://lernwerkstatt-bg.eu/digiethik.php както и на www.digiethik.eu.