Започва цялостната рехабилитация на пътя от пътен възел "Плама" в посока Боаза

Той ще бъде алтернативен път към АМ "Хемус" до завършването на последния ЛОТ

Започва рехабилитацията и разширяването на пътя от пътен възел "Плама" в посока Боаза, който ще бъде алтернативен път към АМ „Хемус“ до завършването на последния ЛОТ. Това обяви пред медиите областният управител и областен координатор на ГЕРБ – Плевен Мирослав Петров, втори в листата на кандидатите за народни представители от 15-ти МИР-Плевен.

"В рамките на 4-годишния мандат, който изтече, един от основните приоритети беше инфраструктурата. Правителството на кабинета "Борисов 3" заложи изграждането на АМ "Хемус", тя ще бъде съвсем наблизо между Плевен и Ловеч. На база на тази голяма инвестиция, която се започна, ние разработихме няколко програми с ресорни министерства за второстепенни пътища, като основно залогът беше развитието на индустриалните зони в  Плевен, тъй като в миналото градът беше сериозен индустриален център", заяви Петров и подчерта, че в последните години Северна България е много по-слабо развита от Южна, но тенденцията е в новия програмен период 2021-2027 г. с новите оперативни програми това да бъде компенсирано.

"За целта трябва да има ясни и точни идеи, както и компетентни хора, които да работят по тези европейски програми, съответно да бъдат усвоявани и реализирани. Почти сме пред финализиране на няколко сериозни нициативи. На 23 март ще обявим започването на цялостната рехабилитация на пътя от пътен възел Плама - направление Боаза, който ще бъде алтернативен път до АМ "Хемус", докато последният ЛОТ се изгражда. Той ще бъде изграден в рамките на 6 месеца на територията на две области - Плевенска и Ловешка, като пътят от пътен възел "Плама" или буквално Западна индустриална зона, до пътен възел Дерманци, ще бъде точно 50 км. Скоростен път, рехабилитиран, с възможности за трета лента, където позволяват топографските дадености на местността. А оттам до София са около 80 и няколко км, така че пътят ще бъде много накъсен. Това ще облечи целия трафик, като максимално ще се възползват общините Долна Митрополия, Долни Дъбник и Гулянци, тъй като няма да се налага да минават през Плевен в посока София. Буквално този път ще ускори придвижването и съответно ще изведе тежкия трафик от града ни, защото за момента все още няма избран от Община Плевен вариант, по който да се изгражда обходен път на града. В качеството си на областен управител настоявах за тази инвестиция, за да могат плевенчани да се почувстват облагодетелствани от тази магистрала", каза още Мирослав Петров.