„Вазовци“ проведоха среща по проект „Включващо обучение“

Асоциация на родителите на деца с увреден слух проведе практически занятия с учениците

През изминалата седмица СОУ "Иван Вазов" бе домакин на представители на Асоциация на родителите на деца с увреден слух (АРДУС). Посещението беше осъществено по проект „Включващо обучение“, по който училището работи вече трета година. Екипът на АРДУС проведе практически занятия с ученици от четвърти, трети и първи клас, съобщиха от училищното ръководство.

Чрез методите на игра и дискусия учениците научиха нови неща като какво е това психолог и с какво се занимава той, какво означава дете с увреждания и как да бъдем толерантни един към друг.

Беше организира и среща на учителите с екипа от АРДУС, на която бяха обсъдени проблемите на адаптивното обучение на деца със специални образователни потребности и тяхното ефективно включване и обучение в масовото училище. Учителите имат желание да работят с всички деца с или без специални образователни потребности, но имат нужда от подкрепа в тази трудна задача.

На срещата бяха представени основните цели на включващото обучение и възможностите, които предоставя то пред учители и ученици. Директорът на училището – Димитър Митев посрещна своите гости на работна среща, на която обсъдиха предизвикателствата на включващото обучение. Всички участници бяха категорични, че помощните училища имат своето място в обучението на деца с множество увреждания и закриването им е грешка, също така са единодушни за важната ролята на общообразователните училища за по-добрата интеграция на деца със специални образователни потребности. Тема на разговор беше и „новия“ проект за Закон за предучилищното образование, който се бави вече доста години и като че ли депутатите от последните няколко парламента умишлено забавят разписването и приемането на този важен за всички закон.

Основната цел на включващото обучение е да се осигури подкрепяща среда за равен достъп до образование и за отваряне на образователната система за всички деца. Най-отговорна е задачата на общообразователните училища, а именно изграждане на приобщаваща образователна среда за осъществяване на качествено образование, съобразено с индивидуалните потребности на всеки ученик. Много важен момент е и създаването на положителни нагласи в училищната и родителската общност към включващото обучение за постигане на реален интеграционен ефект.